Online marktonderzoek
Als freelancer adviseer ik bedrijven op het gebied van online marketing. Zo geef ik een nieuwe, verfrissende blik op wat er al aanwezig is. Samen bekijken we de huidige situatie en ik geef gericht advies voor verbetering. Zo help ik bedrijven hun online aanwezigheid te versterken en te groeien.
Ik help klanten met het opstellen van een online marketingplan door middel van het ‘See Think Do Care’ model. Hierbij analyseer ik eerst de zichtbaarheid van de klant, daarna bekijk ik hoe we de doelgroep kunnen aanspreken en tot slot ontwikkelen we een actieplan om de klanten te behouden.
See
Het gaat hier om de bezoekers die voor het eerst op de website terechtkomen en zich oriënteren. Zij zullen voornamelijk zoeken naar algemene informatie
Think
Hier zijn bezoekers op zoek naar specifiekere informatie en zijn ze wellicht al geïnteresseerd in jouw bedrijf of de producten of diensten die worden aangeboden.
Do
Hier zijn bezoekers klaar om te converteren, bijvoorbeeld door een product te kopen of contact op te nemen
Care
Dit zijn bestaande klanten waar je goed voor moet zorgen, om hun interesse voor je bedrijf te behouden. Zo worden ze ambassadeurs van je bedrijf en leveren ze nieuwe klanten op via mond-tot-mondreclame
Optimaliseer uw online aanbod
Ik kan jouw bedrijf helpen bij het onderzoeken en adviseren over hoe je jouw producten en diensten efficiënt op de online markt kunt aanbieden. Hierbij onderzoek ik welke verkoopopties relevant zijn, zoals het aanbieden van producten op een platform zoals bol.com.
Door mijn expertise op het gebied van online marktonderzoek kan ik ook inzicht geven in de vraag naar jouw product of dienst. Hierdoor kun je je beter richten op de juiste doelgroep en jouw producten of diensten efficiënter aanbieden.
Door dit soort taken uit te besteden aan iemand met specifieke kennis en ervaring, kun je je concentreren op jouw core business en tegelijkertijd zekerheid hebben over de juiste aanpak van jouw online aanbod. Laat mij je helpen jouw online aanbod te optimaliseren!